• Main header image

    Tuning & Parts
    Digital Motor Tuning

building

Over ons


Meer dan 20 jaar geleden startte Luc Buelens een eigen chiptuning-filiaal op: DMT. Hij was op dat moment al enkele jaren in dienst geweest bij enkele buitenlandse chiptuners. Gedurende al deze jaren volgde Luc elke nieuwe ontwikkeling op vlak van motormanagement op de voet en paste zijn tuningen aan aan deze nieuwe technologieën. Tot op de dag van vandaag is het hij die nog elke programmatie uitvoert waardoor iedereen kan profiteren van zijn know-how en onuitputtelijke ervaring.
Sinds 2018 is Jan Wouters bij in het bedrijf gekomen, samen met Luc heeft Jan het bedrijf een facelift gegeven en enkele nieuwe investeringen gedaan om DMT aan de top van de piramide te houden. Jan zelf is vooral een autosport-persoon. Zijn jaren lange racecarrière en vooral het feit dat hij al meer dan 15 jaar full time (autosport-) instructeur is weet hij als geen ander van wat er van een wagen en motor gevraagd wordt. Samen zijn ze dus de ideale tandem om jouw auto met de beste zorgen te omringen en het beste resultaat te garanderen.

20 jaar ervaring

DMT heeft op dit moment reeds meer dan 20 jaar ervaring op het vlak van chiptuning. Het bedrijf was destijds één van de pioniers op het vlak van herprogrammatie en heeft al die tijd de nieuwste ontwikkelingen op de voet gevolgd en zich eigen gemaakt.

100% eigen geschreven programma's

Bij DMT wordt iedere auto behandeld als een uniek voertuig. Wij starten vanaf het origineel software programma in uw wagen en optimaliseren dit om het beste resultaat te bekomen. Onze ingenieur schrijft elk programma zelf en wij werken niet met standaard plug-in massa productie software. Het eindresultaat wordt steeds gecontroleerd op de testbank, zo kunnen kleine onvolmaaktheden opgespoord worden en indien nodig worden bijgestuurd.

4x4 'full synchronised' testbank

Om een perfect motormanagement te schrijven kan een tuner niet zonder een degelijke gesynchroniseerde 4X4 testbank. Meer en meer wagens kunnen niet getest worden zonder dat de 4 wielen synchroon rollen. Sinds 2018 werd onze atelier uitgerust met een dergelijke vermogenstestbank.

Wat we doen


Tuning

Tuning, met name chiptuning, in verschillende stadia. Stage 1 is het optimaliseren van het motormanagement. In Stage 2 wordt er een uitlaat en of luchtinlaat geplaatst, en programmeren wij de motor hierrond. Stage 3 is een volledige motor ombouw en een ECO-tuning is vooral gericht op minder verbruik.

Banden

Meer vermogen, sneller acceleratie en het betere bochtenwerk vragen meer van je banden. Zij zijn het immers die het contact met het wegdek garanderen. Vandaar dat het belangrijk is aangepast rubber op je wagen te monteren voor het optimale gebruik van je extra power.

Remmen

Meer power betekent ook meer snelheid. Om op een veilige manier weer tot stilstand te komen zijn betere remmen nodig. Bij DMT monteren we high performance remsystemen en/of betere remblokken met meer kracht en uithouding.

Schokdempers

Banden en remmen kunnen niet optimaal fungeren als ze geen contact hebben met het wegdek. De juiste schokdempers maken dat de wagen steeds stabiel blijft en altijd maximaal contact heeft met de weg. Een beetje comfort wordt opgeofferd voor een veel betere wegligging.

Uitlaten

Naast het feit dat een uitlaat een ideale manier is om je wagen te personaliseren maakt je uitlaat de motor ook performanter (stage 2 Tuning). DMT biedt in samenwerking met Exault een onuitputtelijk gamma aan uitlaten. Dit systeem werkt met een ‘à la carte’-systeem waardoor elke individuele wens kan worden uitgevoerd.

Velgen

Het middel bij uitstek om je wagen een persoonlijk karakter mee te geven. Een oneindig aanbod aan velgen kan u worden voorgelegd waardoor uw keuze en smaak zeker te vinden zal zijn in ons gamma.